luni, 27 decembrie 2010

Calauze pe drumul Luminii

Motto: Hristos a inviat din morti, cu moartea pre moarte calcand si celor din morminte viata daruindu-le”

Plecarea dincolo de Marile Porti ale unor nume stralucitoare ca Iordache sau Ilarion Ciobanu ne dau prilejul la reflectie asupra valorii...Scanteia talentului nu se stinge odata cu lumanarea...slava Domnului! Intr-una din emisiunile sale, Dan Diaconescu isi exprima tristetea ca Dumnezeu, in marea lui perfectiune, ar fi gresit macar odata, chemandu-l la El pe Stefan Iordache inaintea unor ticalosi care fac umbra pamnatului, lasindu-ne pe noi, pamanetenii mai sarcaci cu un zambet, cu o emotie si aceasta ma face sa scriu in acest articol cate ceva despre vizunile marilor initiati asupra Calatoriei fascinante a spiritului eliberat de limitarea trupului, catre propria sa origine in Regatul pierdut al Cerului fara de sfarsit. In lucrarea sa monumentala: „Calatorii in lumea de dincolo”, Ioan Petru Culianu, si el plecat brutal dintre noi in urma unui asasinat misterios, face o istorie amanuntita a traseului parcurs de suflet catre Judecata si Viata Vejnica, pornind de la originile samanismului, trecand prin mitologia si teologia marilor popoare ca cele hindus, egiptean, grec, persan, iudaic si cristalizarea acestei calatorii in marile religii ale lumii. Adaugand aici si „Tratatul de reintegrare” al lui Martinez de Pasqualy, care postuleaza ca in urma pacatului primordial, doar omul a incetat prin liberul sau arbitru de a mai avea o legatura directa cu Creatorul, caci Dumnezeu nu se opreste niciodata in a-si comunica omului Existenta, prin semne, vise, revelatii sau profetii, viziuni si stari extatice, putem gasi lesne un punct de plecare, dar si descoperirea destinatiei noastre finale. Predicatele esoterismului si ale ocultismului ne dau actiunea primordiala a vointei Celui care a zamislit programul atat de complex al Vietii in permanenta devenire de la atom la celula, de la mineral la uman si de la trecator la etern. De la Hermes trsmegistos care spunea:
1- Este adevarat, fara minciuna, adevarul adevarat.
2- Ce e deasupra e la fel cu ce e dedesubt, iar e e dedesupt e la fel cu ce e deasupra, pentru a implini miracolul unui singur lucru.
3- Si dupa cum toate lucrurile au purces dintr-Unul, la fel toate lucrurile au fost create din acest unic lucru, prin adaptare.
4- Soarele ii este tata, luna ii este mama, vantul l-a purtat in pantec, pamantul ii este doica.
5- Este tatal intregii perfectiuni a lumii.
6- Puterea-i fara margini de-I preschimba in pamant.
7- Separa pamantul de foc, subtilul de grosier, cu bagare de seama si cu judecata.
8- Urca absolut intelept de la pamant la cer si apoi coboara din nou pe pamant si strange laolalta puterile lucrurilor superioare si celor inferioare. Astfel dobandi-vei slava intregii lumi, iar intunericul se va departa de la tine.
9- Acesta are mai multa tarie decat taria insasi, cai cucereste orice lucru subtil si poate patrunde orice lucru solid.
10- Atfel a fost creata lumea.
11- De aici purced minunile aici infatisate
12- Iata pentru ce sunt numit Hermes Trsimegistus, avand cele trei parti ale filosofiei lumii intregi.
13- Ceea ce am avut a spune despre lucrarea soarelui este complet.
Si pana la mantuitorul Iisus Christos care ne invata ca Regatul sau nu este din lumea aceasta putem intelege ca mecanica vietii este usor diferita de ceea ce ne invata stiinta sau filosofia doctrinelor materialiste. Pentru cei care au Vazut si Trait in lumina Adevarului, viata, aici pe pamant este ca o excursie intr-o alta tara. Acumulam experiente si informatii in concret pentru a le depozita intr-un fisier mai mare, denumit de unii drept Cronica Akasha. Asadar, nimic nu dispare, caci in esenta noi suntem zamisliti „dupa Chipul si Asemanarea lui Dumnezeu”, deci vejnici. Materia se duce, se transforma si aici stau marturie toate descoperirile arheologice, antropologice sau bilogice, dar informatia, „esenta” raman accesibile. De aceea astazi putem fi contemporani cu Shakespeare, Dostoievski sau Mozart, Picasso si Altii! Odata eliberati de „inchisoarea trupului”, cum o numeau sfintii parinti din pustiurile Antiohiei , ne trezim in „regatul”fara de sfarsit al vietii Indumnezeite, adica informate de verbele Iubirii, Pacii si Intelegerii.In locul acesta „fara intristare si suspin” ne reintalnim fiintele dragi si contopindu-ne cu ele in Marele Intreg devenim la randul nostru lumini aprinse pentru urmasii nostrii ramasi in carne si oase. Spiritele mari, ca cel al lui Stefan Iordache sau Ilarion Ciobanu, Eminescu, Enescu sau Mircea Eliade au in ele insele puterea infinutului, din ele hranindu-se generatiile urmatoare. Iata cum se explica taina euharistiei. Mancand trupul si band sangele lui Christos atat de frumos ilustrate de painea si vinul bisericesti, noi toti capatam hrana vietii caci El spune:” Eu sunt Calea, Aderul si Viata, Inceputul si Sfarsitul!” Dar cum suntem cu totii frati, nascuti din Tatal Ceresc si Maica Pamanteasca, avandu-l ca Imparat pe Fiul Omului si al Domnului, trebuie sa intarim „lantul solidaritatii si unitatii” pana cand intreaga umanitate se va regasi in lumina adevarului. In talentul unor genii ca cele mentionate mai sus putem recunoaste semnele bunavointei divine. Si asa cum scria Umberto Eco in Numele trandafirului, bucuria este ingredientul favorit ale Domnului in conceperea vietii pamantesti, iar artistii lumii nu fac altceva decat sa exprime in muzica, teatru, film sau pictura zambetul Marelui Dramaturg si Regizor. Tristetea si golul lasate in noi cu fiecare despartire de un om ilustru pot fi umplute doar prin creatie. Fiecare dintre noi este la randul sau un creator avand ca misiune supreama aflarea scanteii divine aprinse de Tatal, cand ne-a suflat Viata in nari! Putem sa-i omagiem pe cei mari invatandu-le lectia, iar lectia lui Stefan Iordache este nepretuita: treci prin viata traind!
(Tango)